dinsdag 11 november 2014

Kerstcadeautjes, ja nu al... ;-)

En om eerlijk te zijn ben ik al bezig van in de lente :-)
Ik verklaar mij even nader...
Ik maak namelijk graag zoveel mogelijk zelf. Dit om verschillende redenen: het is persoonlijker, milieuvriendelijker en origineler. En gewoon heel leuk om te doen!
Ik som wat voorbeelden op van vorig jaar:

- mandje zelfgemaakte verzorgingsproducten voor mijn zus en ons moeke
- gehaakte poncho voor mijn jongste zus en kleine versie voor haar dochter, mijn metekindje (gepresenteerd door mijn dochter ;-) )
- gehaakte omslagdoek voor mijn schoonmoeder
- sjaal voor mijn schoonzus
- lippenbalsem voor mijn nichtje

Leuk hé!

En dit jaar staat op de planning:
- flesjes tinctuur voor mijn zussen en ons moeke (welke ga ik nog niet verklappen ;-) )
- zelfgemaakte verzorgingsproducten voor mijn schoonzus
- zelf gedroogde verschillende wilde kruiden en daar een kruidenmix voor thee van samenstellen voor ons vake
- iets (ik weet nog niet wat) haken voor mijn schoonmoeder

En het is omwille van de tinctuur en de kruidenthee dat ik al van in de lente bezig ben. Toen was het de moment om sommige van die kruiden te plukken, tinctuur te maken, kruiden te laten drogen... zoals lindebloesem, meidoornbloesem, vlierbloesem, citroenmelisse en brandnetel. Echt een fijn gevoel als je een doel hebt om naartoe te werken ;-).

Haak- ideetjes doe ik op bij mijn vriendin, die toevallig ook een wol- winkeltje heeft ;-): Wol en Zo (  wolenzo.be ) en daar haal ik ook mijn wol. Ik ga naar de winkel, want ik woon lekker dichtbij (Schoolstraat 4 in Bonheiden), maar je kan ook online bestellen. Zeker doen! De wol is van schitterende kwaliteit en het is er niet duur!

Wanneer mijn kerstcadeautjes van dit jaar klaar zijn, begin ik al na te denken over die van volgend jaar. Zo blijft een mens bezig hé. 

3 opmerkingen:

  1. Wat een mooie cadeautjes en zo origineel.Wol en zo dat ken ik onder tussen goed. Iedere donderdag is er het haakcafé en daar kan je mij vinden...
    grtjs
    Daniëlle

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dank je wel Daniëlle! Ik zou er ook eens moeten geraken hé, in het haakcafé, 't is vlakbij... ;-)

    BeantwoordenVerwijderen